ΣΤΕΦΑΝΙΑΙΑ ΝΟΣΟΣ ΚΑΙ ΟΔΗΓΗΣΗ

October 3, 2022 by admin
odigisi-1200x801.jpg

Η καρδιαγγειακή νόσος (ΚΑΝ, cardiovascular disease,CVD) έχει αναδειχθεί στην κυρίαρχη χρόνια νόσο στις περισσότερες περιοχές του κόσμου και υπάρχει η πρόβλεψη ότι θα αποτελέσει την κύρια αιτία αναπηρίας και θανάτου σε παγκόσμιο επίπεδο. Ενώ στις αρχές του 20ου αιώνα, η ΚΑΝ ήταν υπεύθυνη για λιγότερο από το 10% των θανάτων παγκοσμίως, ήδη στις αρχές του 21ου αιώνα ευθύνεται για το 30% των θανάτων παγκοσμίως, από τους οποίους σχεδόν για το 40% στις αναπτυγμένες χώρες και για το 28% στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Στην Ευρώπη το 2000 υπήρξαν περισσότεροι από 4 εκατομμύρια θάνατοι από ΚΑΝ (1.9 εκ. στην Ευρωπαϊκή Ένωση), που αποτελούσαν το 43% όλων των θανάτων σε όλες τις ηλικίες στους άνδρες και το 55% αντιστοίχως στις γυναίκες.

Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν λίγα μόνο αξιόπιστα στατιστικά στοιχεία για τη συμμετοχή της στεφανιαίας νόσου ως προκλητικός παράγοντας τροχαίων ατυχημάτων.

Οι περισσότεροι στεφανιαίοι ασθενείς θέτουν σε πολύ μικρό κίνδυνο τους άλλους οδηγούς ή πεζούς, όταν οδηγούν. Η καρδιαγγειακή επιβάρυνση από την οδήγηση ενός οχήματος είναι ήπια και ο κίνδυνος πρόκλησης οξέος στεφανιαίου συνδρόμου και ανικανότητας οδήγησης είναι εξαιρετικά μικρός.

Αυτονόητο είναι πως οι επαγγελματίες οδηγοί πρέπει να πληρούν από ιατρικής πλευράς, περισσότερες προϋποθέσεις ασφάλειας από τους ιδιώτες. Αυτό γιατί περνούν αρκετό χρόνο πίσω από το τιμόνι, και επιπλέον η πρόκληση ατυχήματος από μεγάλο όχημα ή όχημα που μεταφέρει επιβάτες συνήθως οδηγεί σε πιο σοβαρές συνέπειες. Γι’ αυτό τον λόγο, οι επαγγελματίες οδηγοί θα πρέπει να εξετάζονται τουλάχιστον κάθε 5 χρόνια ως την ηλικία των 45 ετών, κάθε 3 χρόνια ως την ηλικία των 65 ετών και μετά οπωσδήποτε μια φορά τον χρόνο.

Όσοι ασθενείς έχουν υποστεί ένα οξύ στεφανιαίο επεισόδιο ή έχουν υποβληθεί σε επέμβαση αορτοστεφανιαίας παράκαμψης (by pass) επιτρέπεται να οδηγήσουν μετά από 4-6 εβδομάδες από τη σταθεροποίηση της καταστάσεώς και την έξοδό τους από το νοσοκομείο και εφ’ όσον υποβληθούν στις απαραίτητες ιατρικές δοκιμασίες. Ο χρόνος αυτός αυξάνεται σε τουλάχιστον 8-10 εβδομάδες, αν πρόκειται για επαγγελματίες οδηγούς.

Επιπλέον, οι ασθενείς που υποβλήθηκαν σε διαδερμική στεφανιαία παρέμβαση (στεφανιογραφία / αγγειοπλαστική) , μπορούν να οδηγήσουν 48 ώρες μετά την παρέμβαση ή 7 ημέρες μετά για τους επαγγελματίες. Στην περίπτωση επεισοδίου όπου δεν είναι δυνατόν να γίνει αγγειοπλαστική, οι ασθενείς μπορούν να οδηγήσουν 7 ημέρες μετά το επεισόδιο ή 1 μήνα περίπου μετά  για τους επαγγελματίες.

Οι λόγοι για τους οποίους συστήνεται η αποχή από την οδήγηση είναι ότι μετά από ένα καρδιακό επεισόδιο ή μετά από μια καρδιολογική επέμβαση, εμφανίζεται μια περίοδος προσαρμογής του ανθρώπινου οργανισμού στις νέες συνθήκες διαβίωσης με πιθανή εμφάνιση αισθήματος κούρασης και αδυναμίας στην καθημερινότητα. Επιπλέον, θα πρέπει να σταθεροποιηθεί η φαρμακευτική αγωγή, η οποία επίσης μπορεί να επιφέρει μικρή επιβράδυνση των αντανακλαστικών του ατόμου.

Συμπερασματικά, είναι ασφαλέστερο, κάθε ασθενής να συμβουλεύεται τον θεράποντα ιατρό του πριν λάβει την απόφαση να οδηγήσει ξανά μετά από ένα στεφανιαίο επεισόδιο και βάσει των γενικότερων κανόνων και ενδείξεων, η κάθε περίπτωση θα πρέπει να εξατομικεύεται.


© 2025 Konstantinos Tsovolas, All Rights Reserved



Powered By

Digital Agency, Web Design Studio, eSHOP B2B, Athens, London



© 2025 Konstantinos Tsovolas, All Rights Reserved


Powered By

Digital Agency, Web Design Studio, eSHOP B2B, Athens, London



Copyright by BoldThemes 2018. All rights reserved.